Catatan Popular

Jumlah Paparan Halaman


Selasa, 8 Disember 2009

Catatan Perasaan

Sesaat adalah bagaikan sukar untuk dilupakan. Sebab itu banyak perkara yang tidak dapat dicapai kerana minda dan kemampuan yang tak seberapa. Bagaimana nak tingkatkan diri kita untuk mencapai apa yang hendak dicapai...berdampinglah dengan mereka yang cemerlang dalam perkara yang kita cari.

Lagi..apakah ubat sakit hati, sakit jiwa?
...kata orang bijak
baca Al-Quran (orang muslim),baca Alkitab atau ikut agama masing2..
Sedekahkan doa, minta maaf jika bersalah dan mudah memaafkan
beramal..selalu bersedekah kepada orang yang memerlukan..
lain fikir- fikirkan.....sama-sama kita cari.

Saya melihat cehaya di hadapan dan saya perlu mengejarnya.... teman-teman juga pasti melihat terang itu, kita harus mendapatkan kehidupan yang kekal yang Dia janjikan. Sayang bukan semua kehidupan yang kita rasa senang, lazimnya penderitaan harus ditempui dahulu, kemudian jika kita sabar peluang mendapat kejayaan pasti menanti. Anak-anak didikku, anda harus mengerti seni kehidupan di alam maya ini.Jika tidak, kita akan terpesong dari landasan kehidupan yang sebenar. Jawapan ada dalam diri kita sendiri. tinggal di sesuaikan dengan alam yang nyata.

Kelihatan wajah-wajah berseri, suara lembut dan kata dan bicara yang teratur menuju di kalbuku. Tangisan membayangkan bisikan di hati kecil, keluarga yang tersayang kadang pergi... tetapi DIA yang Maha Kuasa tidak pernah meninggalkan kita. Sebab DIA mengajar kita tentang kasih. Terima kasih Ibu,bapa dan semua saudara yang selalu mendorongku untuk berjuang dalam hidup yang penuh kesederhanaan ini. Sememangnya DIA berbicara selalu dan pasti akan memberi kita yang terbaik. Mintalah yang baik, maka akan diberi sesuai dengan yang diminta...tq

Tiada ulasan: