Catatan Popular

Jumlah Paparan Halaman


Rabu, 7 Julai 2010

Semangat Perjuangan Pelajar SEMEKTA

Salam Sejahtera buat semua pelajar PMO/ warga semekta, perjuangan masih diteruskan untuk merahi cita-cita murni itu. Ingat nasihat ibu bapa yang tersayang. Jangan persiakan harapan mereka, harapan diri kalian, kita datang ke sekolah ada matlamat, bukan untuk angan-angan kosong, bukan untuk mengurat, ponteng kelas, ponteng sekolah, melanggar peraturan sekolah atau cuba membuli pelajar lain yang lemah. Bukan pula merosakan harta benda sekolah, atau harta kerajaan di luar sekolah itu.
Ingat nasihat guru-guru yang baik-baik. Kalau ada guru yang kurang ajar tu, jangan ambil ilmu sesat dari mereka. Mungkinkah mereka itu bergurau tetapi cukup cerdik untuk menjatuhkan diri pelajar ke lembah yang hina sehingga masa depan anda gelap.
Ingat pesan pemimpin kita yang baik-baik..peluang masih terbuka luas jika anda kita ingin berjuang terus. Ini bukan nasihat peribadi tetapi nasihat yang diajar oleh mereka yang lebih berpengalaman dari kita. Maaf jika tersentuh perasaan, fikiran, dan tingkah lakumu. Hal ini sudah banyak yang berlaku tetapi antara sedar atau tidak itu lah masalahnya kita orang selalu pandai lupa.
Murid-murid kita semuanya boleh, apa yang penting usaha yang lebih untuk terus bersiang dengan dunia globalisasi ini.Murid-murid mesti mesti mesti berani bertanya dan minta bimbingan dengan siapa saja yang boleh dipercayai dan ada pengetahuan untuk membimbing kita. Percayalah pada diri sendiri(keyakinan diri yang tinggi) sangat penting untuk berjaya dalam semua aspek kehidupan.
Murid-muridku jangan mudah mengalah dengan cabaran diri sendiri, cabaran hidup sebagai seorang remaja...perlu dan mesti banyak mendekati dengan TUHAN .
IMAN yang kuat senjata yang sangat paling ampuh. Kalau kita belajar ilmu mesti kuat iman dan yakin pada orang yang mengajar kita.
Hormatilah mereka yang mencurahkan ilmu pada anda, baru kita senang mendapat berkat dan reziki yang berlimpah. Galilah rahsia ilmu lain daripada nenek-nenek dan orang yang lebih berpengalaman dari kita supaya mantaplah diri kita yang sebenar-benarnya. Bersambung....

Tiada ulasan: