Catatan Popular

Jumlah Paparan Halaman


Selasa, 10 Mei 2011

Dr.Robert G

Sistem Pendidikan banyak dipengaruhi oleh politik.

Salam Perpaduan sudah cukup tak perlu I Malaysia jika tiada ketelusan di hati pemimpin tertentu untuk mahu menyatukan bangsa-bangsa di Bumi Malaysia. Terima kasih kepada rakyat Malaysia dan rakyat asing yang sentiasa menjaga keselamatn, kebersihan dan kemajuan yang sudah berjalan sekarang.

Ada juga banyak kepincangan yang kita rasakan kerana pendidikan jadi sasaran orang politik. Kesan dan yang jadi mangsa anak-anak watan yang mahu belajar dengan anjakan yang sudah dirancang dengan baik.

Guru-guru, masyarakat dalam dan luar sering dibelengu permainan politik orang yang tak bertanggungjawab di bumi Malaysia. Saya harap kerajaan dapat mencari jalan keluar supaya dunia pendidikan bebas dari politik. Kita akan lambat maju jika penyakit ini menghantui belia/ remaja/ kanak-kanak Malaysia.

Harapan kita pendidikan sekarang dapat dijana dengan sistem yang lebih adil dan berkesan. Pembahagian kekayaan dan peluang menikmati kemajuan dalam pelbagai sektor pembanguanan perlu dibuat secara telus.

Contoh: ICT dah maju dalam negara kita....tetapi masih belum berkesan kerana amalan birokrasi dalam sistem pentadbiran ..... Sumber Manusia penting ditingkatkan kemahiran, bantuan kerajaan sentiasa diperlukan....beri sokongan kepada kerajaan kita untuk terus berjuang memperbaiki taraf hidup rakyat...sekian

Tiada ulasan: