Catatan Popular

Jumlah Paparan Halaman


Isnin, 16 Januari 2012

Kes buang bayi di Malaysia

Apa yang ingin dibanggakan walaupun kalau pencapaian akademik sekolah dan tahap pendidikan berada dalam prestasi terbaik, tetapi kes pembuangan bayi di Malaysia semakin menjadi-jadi. Dikejar tuisyen sana, tuisyen sini. Buat kelas tambahan pagi dan petang (bukan niat menyalahkan sekolah semata).

Akhirnya keputusan dan pencapaian peperiksaan duduk sama tinggi dengan statistik kes zina mahupun kes pembuangan bayi di Malaysia. Mahu ker begitu? Sampai bila?

Dahlah kau berzina, kau buang bayi pula merata-rata. Apa nak dengan manusia zaman sekarang ni, sanggup buang atau bunuh bayi yang tak berdosa. Kasihanilah bayi yang tak berdosa tu. Masa berseronok tak ingat, dah membusung baik si lelaki dayus mahupun si gadis yang akal pendek mulalah “gelabah puyuh”, akhirnya jalan paling kejam yang dipilih mereka. Wahai insan yang bernama manusia yang terlibat dengan kes pembuangan bayi ini, bukalah mata. Renung-renungkanlah wajah-wajah comel ini. Mereka berhak untuk bernafas dimuka bumi Allah S.W.T. ini. Berilah mereka peluang untuk hidup

Laporan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) bagi kelahiran anak luar nikah :

* Tahun 2007 : 16,100 anak luar nikah Melayu
* Tahun 2008 : 16,541 anak luar nikah Melayu
* Tahun 2009 : 17,303 anak luar nikah Melayu

Ini beberapa kes lahir anak luar nikah dan kes pembuangan yang dilaporkan untuk 7 hari terakhir ini. Yang tidak dilaporkan atau tidak berjaya dikesan? Erm………………….

bayi21 Kes Pembuangan Bayi di Malaysia. Cadangan?

MELAKA: Seorang bayi lelaki berusia kira-kira seminggu ditemui ditinggalkan oleh individu tidak bertanggungjawab di belakang Jabatan Perubatan Forensik dan Bilik Mayat Hospital Melaka (HM) baru-baru ini

KULAIJAYA “Dalam keadaan samar-samar, saya dapat melihat kelibat manusia keluar daripada kereta terbabit sambil membawa sesuatu, dengan kelam-kabut dia terus meletakkan objek di hentian bas sebelum memecut laju ke arah Johor Bahru. “Sifat ingin tahu menyebabkan saya berhenti dan mendapati sebuah kotak ditinggalkan di situ. Saya kemudian mengambil sebatang kayu untuk membuka kotak susu berkenaan sebelum terpandang wajah bayi yang diam membisu di balut menggunakan kain.

bayi3 Kes Pembuangan Bayi di Malaysia. Cadangan?

PETALING JAYA – Lagi kes pembuangan bayi. Kali ini melibatkan bayi lelaki yang mayatnya ditemui di tepi Jalan SS22/48 berhampiran Sekolah Kebangsaan Damansara Jaya di sini baru-baru ini

Seks bebas antara salah satu dari dosa-dosa besar? Tidak kira samada kau “main” pakai kondom ker, pancut luar ker, jikalau bukan muhrim, zina tetap zina. Yang kesiannya mak ayah yang hidup susah, cari duit hantar anak-anak pergi sekolah, tetapi lain yang mereka belajar. Budak-budak yang berzina ini sebenarnya bukan nak ANAK, mereka hanya mahu seronok-seronok. Orang-orang tua minta bawa balik kejayaan, mereka bawak balik berita anak luar nikah!!!!!!!

Melihat kes pembuangan bayi di Malaysia yang semakin menjadi-jadi, kerajaan melalui Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga & Masyarakat ingin melaksanakan pusat penyerahan bayi luar nikah (bank bayi). Apa pandangan anda?

Tiada ulasan: